Sjukstuga AB

Eeeey, ingen kul dag idag alls. Började igår på väg hem från släktmiddagen, snöstorm, bara jag som är körduglig, och en sjuk Noemi. Noemi som aldrig, och jag menar aldrig skriker, skrek i princip en halvtimme non stop. Usch usch usch. Fick stanna bilen flera gånger för att trösta, trots att pappa försökte. Sjunga sjunga sjunga, ett litet leende och sedan tårar som bara sprutar. Vårt lilla hjärta! Hem, jätteglad, banangröt, lite feber, alvedon, trött och sova, vakna efter en halvtimme och sen sova igen frammåt 23.30. Stumpan! Till råga på allt har jag gått och blivit sjuk, jag som precis triumfera om att jag minnsan har hållt ifrån mig alla dunderförkylningar sedan jag blev gravid. Somliga straffar gud med det samma. Jompa är fortfarande sjuk. Mamma och Kristina har varit. Blev i alla fall en lugn natt, Jompa tog trematningen så jag fick sova och Noemi ville inte gå upp förens vid 9.30. Vid 10.00 kom mamma och Kristina in, Kristina gjorde frukost och mamma gick med Bertie. Bejb får sovmorgon så han förhoppningsvis känner sig lite piggare under dagen. Förmiddagen har spenderats ihop, TV 4-nyhetsmorgon, tepimplande, mamma har stickat, Kristina hjälpt till med Noemi. Noemi som förresten har ännu mer feber idag.

Nu är mamma ute och går med en inbäddad Noemi så hon ska kunna sova ett par timmar i vagnen och Kristina tog med Bertie och gick och handlade våffeltillbehör som hon ville laga till oss i lunch. Har verkligen de bästa i min familj, alla kategorier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0