OBS! HEMMAFRU-VARNING?!

Vet inte om jag berättade att Jompa för ett tag sen blev erbjuden två jobb på en dag, den mannen alltså! :) I alla fall så tog han ett utav jobben och började där igår, ett halvtidsjobb som ledsagare åt en skitsöt kille på 14 år. Detta innebär dels att han kommer jobba mer än heltid under ett par månader nu och dels att han faktiskt har lite fasta rutiner, han jobbar 14-17.30 måndag-fredag och u-huset antingen förmiddagar eller kvällar efter middag. Jag som går hemma om dagarna än så länge stormtrivs i alla fall! Det här betyder ju att jag vet exakt vilken tid han kommer hem och kan ha pysslat och donat bäst jag vill under dagen. Låter säkert helt skumt, men jag älskar att kunna ha ordnat fint i köket och lagat middag tills Jompa kommer hem. (HEMMAFRU-VARNING?) Tur att det bara är för en kort period så mycket som jag har pratat om hur vidrigt det är när kvinnorna är hemma och donar medans männen jobbar och tjänar pengar. Nu har jag i alla fall diskat (Jompa hatar att diska och blir så glad när han kommer hem och ser att jag har diskat), gjort iordning en hallonsmulpaj som ska in i ugnen alldeles strax och skämt bort våra katter med massa gott kattgodis. Nej, nu är ugnen varm och sen ska jag gå ut med Pippi (Samba är för feg och sitter gärna i det öppna fönstret och kikar på oss när vi är ute). Sen måste jag börja med maten, idag blir det färskpasta med quornfärssås, mums.

Kommentarer
Postat av: Carina

Lite hemmafru-varning där, ja. ;) Hehe.

Men jag hajjar, ibland är det skönt att fixa och dona själv.

2009-02-17 @ 17:11:47
URL: http://vilopaus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0