Gravidcravings i alla ära

Har haft en del cravings sen jag blev gravid, i början var det gröna glansiga äpplen, det övergick sedan till citrusfrukter, rätt länge var det cola också. Nu på slutet är det ramlösa med smak av granatäpple, olivier i alla dess former, i sallades, direkt från burken, i mjukost you name it!, nektariner och jordgubbar. Men något som verkligen slår allt i matväg är dessa fantastiska dofter! Jag har blivit helt besatt i alla slags industrilukter som finns, stoooora lagerlokaler, bensin, avgaser, mammas lilla förråd duger även helt okej att gå in och sniffa lite i. Men det värsta av allt är nog citrusdofter, det började med när vi höll på att flyttstäda, (världensbästa)mamma hade såklart laddat upp med en hel del olika rengörningar, bl.a. Ajax Citrus som hon stod och torkade ur våra garderober med samma dag vi fick tillträde till nya lägenheten när vi kom tillbaka från barnmorskan. Sen har det bara fortsatt, jag hittade en (visserligen helt värdelös) fönsterspray bland våra städgrejor som har fått följa med lite överallt här hemma förutom till fönstrerna, oftast i köket där jag mer än gärna sprutar på lite här och där när jag fixar och donar. Ajaxen tog slut ikväll, mina kära vänner, eftersom den har fått vara med en hel del inne i badrummet och nu när jag torkade av en bokhylla. Det som ändå tog poängen var när jag och Jompa skulle handla häromdagen och han hittar mig inne vid hyllan där Ajaxen står, helt inne i min egna lilla värld luktandes på en Ajax Citrus. Jag skämdes och skrattade så tårarna rann kan jag ju meddela.

Något gott som kom ut ur historian var i alla fall att jag fick med mig Grumme Diskmedel Citron hem, nu diskar jag så fort jag får en chans. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0