Appro på att vakna

Vaknade och insåg att det är den 18:e idag, det innebär att det inte är mindre än 6 dagar kvar till julafton. Kul nog har jag inte en enda julkänsla i mig, trots att jag är som ett litet barn och verkligen älskar julen. Förhoppningsvis ändras det nu i slutet av veckan, ska nämligen iväg till Rimbo ikväll, där Emma (som jag har turen att vara kontaktperson åt:) ska ha julavslutning i skolan, när hon berättade att de ska dansa och sjunga (?!) så var jag ju bara tvungen att komma och titta! Imorgon förmiddag åker jag, mamma och Kristina iväg till Uppsala en sväng, ska in på IKEA och förhoppningsvis förbi Fäboda, jättemysigt ställe som har smådjur och försäljning av djursaker. Senare mot kvällen kommer Dennis in till Norrtälje, vi ska gå på Norrtäljes (nya påhitt?) som de kallar Tomtenatta, och införskaffa massa saker till Östersund.

Appro på att vakna, måste berätta om här om morgonen när jag blev väckt av självaste (harkel) Friends-Christian. Det är nämligen så att han och Jompa jobbar ihop nere på U-huset och han skulle göra något som han tydligen inte hade nycklarna till. Så, Christian kommer på den geniala ideén (eftersom Jompa aldrig vaknar av telefonen) att åka hem till oss och stå och ringa på dörrern tills vi vaknar. Jag vaknar i alla fall av att någon står och ringer på dörrklockan, helt frenetiskt, tar mig upp och hasar ut i hallen och kikar ut genom titthålet. Där står något, som jag inte riktigt kan urskilja och vinkar som en tok. Jag står där, som ett nyvaken frågetecken och kan för allt i världen inte komma på vem som gör så här? Det går ett tag och jag står kvar där, fortfarande helt omedvetandes om vem som beter sig så här? Figuren fortsätter att vinka, tills jag på något vis kopplar ihop att det är Christian och tar mig tillbaka till sängen där jag väcker Jompa. Jompa går och öppnar dörren och där står Christian, "godmorgon" ropar jag. Hör Christian fråga Jompa ifall det är okej att han kryper ner mellan oss i sängen istället för att gå och jobba?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0